Friday, June 25, 2010

TOK MAK!!!

bosan!!!!!
ak dh settle dgn pe yg ak harungi minggu ni,,
so kali ini ak nk post yg pasal lain,,,

this is about my arwah tok mak,,,
emm,,
kalau korg nk tahu tok mak aku dulu pnggil ak kecik2
"PANGLIMA GARANG"
nah kau!!
sbb pe?
mama ak ckp yg ak ni terejal masa kecik2 dulu,,
dulu masa aku umor 2 tahun arwah tok mak aku yg jaga,,
masa itu dia jaga spupu ak skali,,
nme spupu aku
"CHEKMAT'
haha
pon arwah tok mak aku yg bagi,,

aku n spupu aku 2 adalah batch yg last dpt tgok arwah tok mak aku,,
spupu ak yg laen yg um bawah aku x rasa ah air tangan arwah tok mak aku,,
haha,,

ok ni story yg ak nk cite sbnarnye,,
masa arwah tokmak aku meninggal an,,
family aku buat kenduri arwah,,
so fhm2 jek ah,,
klu dh kenduri,,
pas2 umo cm2 aku masa 2,,
tau nk mengitai jek,,
org baca yasin aku maen dgn spupu ak yg laen,,
adoi,,
kejap lagii
tbe2 suasana snyap masa tgah makan,,

kjap lagi aku pon berkata,,
"MAMA2 ANIQ NAMPAK TOK MAK DATANG"
='(

itu yg kluar dari mulot aku,,
semua org snyap pas2 tercengang,,
korg ini kenduri ARWAH TOK MAK aku

sbnarnye perkara ini diceritakan oleh mama aku
semasa aku berumor 20 tahun!!
thanx cik norizan!!(mama aku lah)
benda 2 berlaku masa aku umo 2 or 3 tahun gitu la,,

so itulah ceritanya,,
emm,,
ak dgar citer pon ak cm sedih,,
but if tok mak aku ada kan,,
best,,
xpe allah lebih syg kan die,,

ALFATIHAH to SALMAH BTE ABU
^_^

1 comment:

  1. jiji kau lucky, kau hilang die mase kau kecik,
    kau tak rase sgt, klu skng mungkin kau akan
    separuh gile klu kau btul2 rapat dgn die,
    sayangilah keluarge anda sementare mereka masih ade,

    ReplyDelete